Jämtlandsfjällen sommaren 11

Den här är alltså min pappas rygg när jag försökte fånga på bild hur jäkla mycket mygg det var. Den kvällen fick jag faktiskt panik, varenda kubikmeter i luften rymde typ 100 myggor kändes det som. Förbannade mygg!
Den frystorkade maten 2 gånger varje dag i en vecka. Riktig lyxmat när man är ute och fjällvandrar. Fast,jao man tröttnar ju lite efter en dag..Jag menar ett tag ;x
Jag är då den lilla röd-blåa saken i mitten av bilden. Trodde ALDRIG jag skulle få uppleva snö i Juli. Det var riktigt häftig känsla, haha!
Och dessa renar. Så vansinnigt söta och orädda. Ibland på natten kunde jag vakna av att de letade efter lavar precis utanför tältet. Så himla gulliga ^^
William & pappa sov i det här tältet. Själv sov jag pga renare luft i ett separat tält. TACK gode gud för att jag hade ett eget tält, haha.
En av säkert hundratusentals små lämmlar som finns där uppe. Jätte söta små krabater fast deras bajs var verkligen ÖVERALLT. Dessutom blev vissa arga om vi gick in på dreas revir, de kunde ställa sig på bakbenen och förbereda för kamp.
I slutet av vandringen, bara några kilometer till så skulle vi vara tillbaka till den första fjällstationen.
Äntligen tillbaka till bilen, kände mig då som en mör fisk ungefär. Kunde knappt stå på benen men var en otrolig känsla.

Det var den största utmaningen jag hitills varit med om. Just då kände jag att jag aldrig ville göra om det men nu längtar jag vansinnigt mycket! Jag älskar naturen och att fjällvandra är ett sätt att verkligen utforska och komma närme naturen. GUD VAD JAG LÄNGTAR TILLBAKS! Känslan av frihet sökes åter.

Kommentarer
Postat av: bäver xx08

Så fint! Förresten om du har möjlighet, ta med en lämmel till mig nästa gång du vandrar.

2011-11-13 @ 18:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0