Ändrade regler

(helt magnifikt opassande bilder, fast från en stor dag nämligens DANIELS 19-årsdag! Förresten har han tagit körkort vilket går att utnyttjas mehehe c: Nikon D3000 + nikkor 50 mm f/1.8D)


HALLOOOO! Vilket uppehåll jag har haft. Åter igen.. Skolan tar nästan död på mig nu förtiden. Har ni hört att CSN, skolverket och den "underbara" regering gjort så att man bara får sitt studiebidrag om man är 100 % närvarande i skolan. HELT SJUKT JU! Innan kunde man vara borta 20 % och ändå få studiebidraget, men inte längre nej. Egentligen kan det här tyckas vara bra för att öka närvaron i skolan, och det håller jag med om, MEN i min härliga skola låser lärarna dörren PRECIS när lektionen börjar. Om det skulle vara så att min buss var 5 minuter sen, skulle jag alltså få frånvaro HELA lektionen villket i sin tur kommer att leda till att jag inte får mitt studiebidrag. Och inte bara den månaden utan hela terminen. Helt jäkla sjukt. Fy fan säger jag bara. Ursäkta att jag svär men kan inte hålla mig, det här är så vansinnigt absurt så att det känns som jag kommer sprängas.

VAD TYCKER NI?

Kommentarer
Postat av: linda

det är fruktansvärt....

2012-01-26 @ 22:19:26
Postat av: jenny

men oj! skolverket har ju rekommenderat att skolorna ska kräva 0 % frånvaro... min skola har åtminstone så man kan missa 5 %. Men om bussarna/tågen är sena så räknas ju inte det som ogiltig frånvaro för oss. Sjukt orättvist att dem klassar det som ogiltig frånvaro om din buss är sen :o I feel ya brother<3 :/ och sen att dem låser...?!? sinnes!

kram på dig :*

2012-01-30 @ 17:43:04
URL: http://mylittlej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0