Mitt år 2010



På nyårsafton 2009 köpte jag min kamera och började direkt expremintera. Testade massa olika saker. Först och främst va jag jätte förundrad över skärpan i bilderna. I början fotade jag oftast med blixt men snart var det mest utan.Jag fotade med Anna 2 gånger och lärde mig jätte mycket. Jag bloggade på blogspot. Under en MTV reklam noterade jag bandet heter Tokio Hotel och bestämde direkt (av någon skum orsak?) att jag skulle gå på deras konsert i Mars. Nu var det bara att tvinga med lite folk...
Lika mycket snö och lika kallt som tidigare. Anna och jag hade en "Vampire shoot", Muse blev min religion och jag blev kär i Bill Kaulitz och resten av Tokio Hotel.Jag övertalade Anna,Em,Gabbe & Elina att följa med på deras konsert i Mars. Februari var en månad fylld av längtan och spänning.
Jag  färgade mitt hår rött,fotade med Anna,Sandra & Gabbe (Samt en MASSA egobilder ;O). Och den 5:te Mars var det äntligen dags för Tokio Hotel konserten i Skandinavium! Resten av månaden var fylld av längtan till våren och desperation efter en viss Bill Kauliz.. Månaden var helt enkelt Tokio Hotel och bara helt underbar.
Våren började sakta och säkert komma till vår planet. Jag fyllde 15 och fick mitt efterlängtade stativ!
Fotade mycket självporträtt och natur. Köpte färgade linser och fotade Maddes konfirmation.
Var på Fotomässan i Gbg med Anna & åkte till Stockholm.
Maj var en härlig månad. Mycket musik,kärlek och vänner. I skolans cabareé spelade mina vänner och jag låten Resistance av Muse. Men bäst av allt var när Mamma,Wille & jag spontant stack  iväg till Turkiet på semester.
Jag blev skoltrött i början av terminen och behövde verkligen komma iväg lite.
Äntligen sommarlov! Blev beroende av fotbolls VM,och tittade på alla matcher hemma i soffan.
William & jag åkte till pappa i Stockholm där vi fick reda på att våran stora syster ska bli mamma!
Jag ska alltså bli moster! (inte långt kvar nu :D)
Jag åkte till mormor i Hässleholm i en vecka. Och när jag kom hem bar det direkt av mot pappa i Stockholm igen för att den här gången ge oss ut på äventyr i Härjedalen. I Juli kände jag mig otroligt fri på något sätt. Kanske var de det otroligt vackra och öppna fjället som påverkade mig så. Sommaren var underbar.
Första veckan i augusti åkte mamma och jag till Hässleholm för att hälsa på Kusinerna och mormor,samt njuta av världens godaste (och största) glass. Nämligen Glass Ottos glass! Den är UNDERBAR..(drömmer mig bort..)
Vi åkte till Österlen och fikade på Café Annorlunda. Skåne är otroligt vackert.
Skolan drog så småningom igång igen och ÄNTLIGEN fick vi våra Mac datorer♥
Hösten den vackraste årstiden började långsamt komma med vackra färger och fint ljus.
Med hjälp av Anna upptäckte jag det helt fantastiska bandet Hurts. Jag deltog i en tävling och vann en signerad skiva med dem! Fotade mest natur.
Hade en härlig Halloween,och insåg att jag också ville ha en Epa precis som Felicia :O
Otroligt vackert ljus,många fina soldagar. Mormor "passade" William och mig medan mamma & Jari var i Tunisien.
Tog en serie självporträtt som fortfarande är mina favoriter. Tog även mycket motljus bilder i naturen.
SNÖ,SNÖ,SNÖ! Bill Kaulitz dyrkande & En mycket skum prao plats. Fotade inte så mycket alls i November.
Deltog i Stenungsunds Lucia tåg. Hade en mysig julafton och firade Nyårsafton i Stockholm. Fick mitt underbar Nikkor 50 mm 1.8D i julklapp ♥ 2010 var ett mycket händelserikt år. Mycket tankar och lite handlande kan man säga ;)
Jag vet att det tog en månad längre tid att göra det här inlägget än menat. Mens skit samma här är det! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0